යහ­ගු­ණය පිළි­බඳ ජීවිත කිය­වී­මකි | සිළුමිණ

යහ­ගු­ණය පිළි­බඳ ජීවිත කිය­වී­මකි

ග්‍රන්ථය- වොල්කා සහ අතී­ත­යෙන් ආ අමුත්තා

පරි­ව­ර්ත­නය මහින්ද සෙන­රත් ගමගේ

සුභාවි ප්‍රකා­ශ­කයෝ මිල -රු. 500 (පිටු 299)

“උදැ­සන 7 ට ප්‍රීති­මත් හිරු එළිය ලප­යක් ජනෙල් තිරයේ හිලක් අත­රින් රිංගා විත් වොල්කා කොස්ත්‍ය­ය­ල්කොව්ගේ නාසය උඩ පැල­ප­දි­යම් විය. හය වන පන්තියේ ඉගෙන ගන්නා වොල්කා කිවි­සු­මක් ඇර නැගිට්ටේ ය.

“ඉතිං හිතා බලන්න, මට එක්ව­රම වොල්කා කොස්ත්‍ය­ල්කොව් නැමති පාසැල් සිසුවා හමු විණි. ඒ පසු­ගිය වසරේ ගිම්හාන කඳ­වුරේ දී හොඳම පිහි­නු­ම්ක­රුවා වූ, පොකුණු තුන වීදියේ වොල්කා ම ය.....ඊල­ගට සිතෙන හැටි­යට මා විශ්වාස කරන්නේ අපි මුලට ම අපි මුලට ම ගොස් පටන් ගැන්ම හොඳය කියා ය.”

ලසාර් යෙසි­ෆෝ­විච් ලගින් 1903 -1979) ගැනෙන්නේ සොවි­යට් රුසි­යානු ලේඛ­ක­යෙකු හැටි­යට ය. විශේ­ෂ­යෙන්ම ළමා හා විද්‍යා ප්‍රබන්ධ කතා මෙන් ම තිර පිට­පත් රච­නය සඳහා ද සම­ත්ක­මක් දැක් වූ ඔහුගේ ජන­ප්‍රිය ආඛ්‍යා­ය­න­යක් වු “වොල්කා සහ අතී­ත­යෙන් ආ අමුත්තා නමි කෘතිය  මහින්ද සෙන­රත් ගමගේ විසින් සිංහ­ලට නගා ඇත. පරි­ව­ර්ත­කට අනුව මිනිසා විසින් අත්පත් කර ගන්නට යෙදුණ දේශ­පා­ල­නික සහ සංස්කෘ­තික ජය­ග්‍ර­හණ පිළි­බඳ සියුම් විව­ර­ණ­යක් වැන්න මේ පොත. ඒ අනුව “මෙය අවු­රුදු තුන් හාර දහ­ස­කට පෙර ලෝක­යේත්, සමා­ජ­වාදී සෝවි­යට් රුසි­යා­වේත් දේශ­පා­ල­නය සහ සංස්කෘ­තිය එකට ගළප­මින් හාස්‍යය මුසු කොට නිමවා ඇති” කෘති­යක් බවට මෙය පත් වේ.

“අද සෝවි­යට් දේශය නැත. එය බිඳ වැටණේ ඇයි ද යන්න වෙනම කතා කළ යුතු දැවැන්ත මාතෘ­කා­වකි. එහෙත් ලෙනින් ඇතුළු සැබෑ මානව හිත­වා­දීන් විසින් සමා­නා­ත්මකා සමා­ජ­යක් පැව­තිය යුතු යැයි අවං­කව බලා­පො­රාත්තු වූ මිනිස් යහ­ගුණ පිළි­බඳ, මිනිසා ට සහ පරි­ස­ර­යට ආද­රය කරන කිසි­වෙකු ට එරෙහි විය නොහැකි ය.” මේ කෘති­යෙන් මතු කරන්නේ එවැනි යහ­ගුණ පිළි­බ­ඳව ය.

ලසාර් ලගින්ගේ  අපූරු කතා ශෛලි­යෙන් ඒ යහ­ගු­ණය මතු වන තර­මට ම එහිලා අනු­ගත වීම්, තවද චරි­ත­යක් වශ­යෙන් නිස්සාර අහං­කා­ර­කමේ ආත්මා­ර්ථ­යේත් ගිලෙ­මින් ඕමාර්  ආසෆ් ස්වයං විනා­ශ­යක් අත් කර­ගන්නා ආකා­ර­යත් මෙහිලා නිරූ­පිත ය.

මනුෂ්‍ය පැවැත්ම යනු කිසි­සේත්ම විනා­ශ­කාරී අත්දැ­කී­මක් නොවේ. එහෙත් එහිලා අත් කර­ගන්නා වින­ශ­යක් වේ නම් එය  කෙනෙක් හෝ පොදුවේ සමා­ජ­යක් හෝ අත් විඳින්නේ නම් එකී ව්‍යස­නය කොයි ආකා­ර­යෙ­න්වත් මනුෂ්‍ය පැවැත්ම නම් පොදු පැවැ­ත්මෙන් ඉව­තට ගලා යන අතුරු කතා­වක් වන්නේ නැත. එය අර ප්‍රධාන පැවැත්ම වන­ස­මින් පිළි­කා­වක් මෙන් ඒ තුළින් ම මතු වන්නක් ම වේ. වොල්කා  සහ අතී­ත­යෙන් ආ අමුත්තා කිය­වී­මෙන් ඔබ ට එය දත හැකි ය.  

Comments