ඇසුර | සිළුමිණ

ඇසුර

නවකතාවක් යනු හුදු කම්පනයක් දැනවීමක් ම ද?

ග්‍රන්ථය - සරණ සොයමින

කර්තෘ - රන්ජිත් ධර්මකීර්ති

සඛිල ප්‍රකාශනයකි

මිල - රු. 480

විමසීම් - 011 2828901

ජෝන් ග්‍රේ විසින් ලියන ලද “වුමන් ආ ෆ්‍රොම් වීනස් මෙන් ආ ෆ්‍රොම් මාස්” (කාන්තාවෝ සිකු ග්‍රහයාගෙනි පුරුෂයෝ අඟහරුගෙනි.) ග්‍රන්ථයේ පැවසෙන අන්දමට කාන්තාවෝ සහජයෙන්ම සුලලිත ය. මුදු මොළොක් ය. පුරුෂයන් හැඩි දැඩි ය. එඩිතර ය. එසේ හෙයින් මේ දෙපාර්ශ්වය සම්බන්ධ විය යුත්තේ සියුම් වැටහීමකිනි. අවබෝධයකිනි. තොල්ස්තෝයිගේ ඇනා කැරනිනා එක් අවස්ථාවක දී තමන්ට ද නොවැටහෙන ආකාරයට ඇති කරගන්නා හැගීම්බර සම්බන්ධතාවක් අවසානයේ දී සිය ගේහසිත පැවැත්ම සමඟ ගැටුමක් බවට දුර දිග යෑම හේතු කොටගෙන දුම්රියකට පැන සිය දිවි නසා ගත්තා ය. ඒ විෂම මානසිකත්වය කුමක් ද?

රන්ජිත් ධර්මකීර්තිගේ “සරණ සොයමින” නවකතාව ගැහැනියගේ විශේෂතාව හා විෂමතා වෙනුවෙන් ඇති කරගත් පරිකල්පනාත්මක තත්වයක් මත පිහිටමින් ලියුවක් බව ඔහුගේම අදහස් අනුව පෙනී යයි. ඇනා කැරනිනා ව ඔහු ඊට උදාහරණයක් හැටියට ගනියි. නවකතාවේ එන සඳලතා බොහෝ ආර්ථික ගැහැට මැද රබර් කිරි කපා ජීවත්වන්නියකි. එහි ම අනිත් ගැහැනු චරිතය වන අපර්ණා මැණිකේ ප්‍රභූ පවුලක ඉපිද ගායන ශිල්පය ප්‍රගුණ කොට නිරූපණ ශිල්පිනියක හැටියට බොහෝ ආදායම් ඇතිව එහෙත් අසහනකාරී ලෙසින් ජීවත්වන්නියකි. මේ වනාහි සරණක් නැතියවුන් සරණක් සොයමින් යන ගමනක් ලෙසින් කතුවරයා දකියි. ඔහුගේම වචන වලට අනුව “මෙම නවකතාව ගොඩ නැගීමේදි ඉහත ඇනා කැරනිනා වැනි කාන්තා චරිතවල විශේෂතා ජෝන් ග්‍රේ පවසන විෂමතා මසිතට බල පෑ බව කිව යුතු ය.”

කාන්තා චරිතවල පවත්නා විශේෂතා මෙන්ම විෂමතා ඒ කෙසේද යත්, “ලොව ඈත ඉතිහාසයේ ද, කාන්තාවන් මුල් වූ මෙවැනි ඛේදවාචක වාර්තා වී ඇත. හෝමර්ගේ ඉලියඞ් කාව්‍යයේ එන ට්‍රෝයි පුරයේ හෙලන් නිසා දස අවුරුදු යුද්ධයක් ඇවිළේ.” ඒ අනුව යමින් ඔහු සටහන් කරන්නේ පුරාතන ග්‍රීසියේ ඇන්ටිගනී, ඊජිප්තුවේ ක්ලියෝ පැට්රා, ශේක්ස්පියර්ගේ කාන්තා චරිත මෙන්ම ලංකා පුරාවෘත්තයේ එන කුවේණිය වුව අර කියන්නට යෙදුන විශේෂතා මෙන්ම විෂමතා පෙන්වා දෙති. ඊට අදාළව තමන් අතින් නිර්මිත කාන්තා චරිත සම්බන්ධයෙන් ධර්මකීර්තිගේ හඳුනාගැනීම මෙසේ ය.

“ඔව්හු මුළු මහත් කාන්තා සංහතිය මුහුණපාන ආර්ථික සංස්කෘතික හා අධ්‍යාත්මික සුළි සුළඟකට අසු වුවෝ නොවෙත් ද?”

ඒ අනුව තමන්ගේ උත්සාහය වූයේ එකී ජීවන අරගලයට මුහුණ දෙමින් සිටිය දී ඔවුන්ගේ චින්තනය වේෂ්ටාවන් හා මනෝභාවයන් සැකසෙන ආකාරයට මෙම චරිත විකාශනය කිරීම යැයි ඔහු පවසයි. එසේ නිර්මිත චරිත විසින් කියන්නා වූ ඒ කතාව කියවා පාඨකයා කම්පනයට පත්ව නම් එය එහි සාර්ථකත්වයට හේතුවක් ලෙසින් ඔහු දකී.

නවකතාකරුවා සහ ඔහුගේ නවකතාව විසංවාදයකට පත් වන්නේ මෙතැනදීය. නවකතාවක අවසාන නිෂ්පත්තිය වන්නේ හුදෙක් කම්පනයට පත් වු පාඨකයෙක් ද?

 

*********************

රස පොළොවක රසය, එය පමණක් ම ද ජීවිතය..?

ග්‍රන්ථය - රස පොළොව

කර්තෘ - ලීලානන්ද වික්‍රමසිංහ

ඇස් ගොඩගේ සහෝදරයෝ ප්‍රකාශනයකි

මිල - රු. 800

විමසීම් - 071 450 0393

“අරුන්දතී ලොකු අම්මා ගැන විනිශ්චය කිරීමේදි ඔබ ඉක්මන් නොවනු ඇතැයි මම සිතමි. මා සිතන විදිහට ජීවිතය මිනිසා විසින් පනවන ලද කුල සිරිත් වැනි තහංචි මැද මැනිය නොහැකි දෙයක් බව ය. එය දේශය අවස්ථාවට ගැළපෙන පරිදි කාලය විසින් වෙනස් කරනු ලබන බැවින්ය යනු මගේ විශ්වාසයයි.”ලීලානන්ද වික්‍රමසිංහ සිය “රස පොළොව” නවකතාව සම්බන්ධයෙන් මතු කරන උක්ත අදහස කෘතියේ පෙළගැස්ම සම්බන්ධයෙන් කිසියම් වු මඟ පෙන්වීමක් සිදු කරයි. මිනිසාගේ ජීවන පැවැත්ම අරභයා මිනිසා තුළම පවත්නා මානසික විතැන්වීම මුහුකුරා ගිය දැනුමකින් විමසීමේ වුවමනාව පෙන්වා දීමටදෝ ඔහු අග්ගඤ්ඤ සුත්‍ර දේශනාවෙන් ද සුදුසු ලෙසින් උද්ධෘතයක් තෝරාගෙන තිබේ. එයම ඔහුගේ නවකතාවට විදග්ධ ප්‍රවේශයක් බවට පත් කොට තිබේ.

ඒ අනුව ජුලියස් රාජසිංහ වතු යායේ ඉහළ කොටසේ සිටිමින් අවට බලමින් උන් තැනම දණ ගසාගෙන, මුහුණ දෑතෙහි සඟවාගෙන තමා තුළ නැඟ එන ආවේගයන් මැඬ ගැනීමට තැත් කරමින් එක්වනම ආ අදහසකින් පිබිදෙන්නේ ගුරුපාට රන්වන් රස පොළොව සිප එහි රසය දිව ගා බලයි. එය සිදු වන්නේ ද අර කීව විදග්ධ ප්‍රවේශය තුළම ය. නමුත් ඒ පසුබිමේ ම අරුන්දතී ලොකු අම්මා සිය මුහුකුරා ගිය ජීවන සංවේදිතාව ප්‍රකාශයට පත් කරන්නේ මේ අයුරිනි.

“මම ජීවිතයෙන් බාගයක් ගිහිල්ලා කඩා වැටිච්ච ගැහැනියක් රංග. බරපතළ අසනීපයකින් පෙළෙන කෙනෙක්.....රංග මිනිහෙක් ගෑනියෙක් අතර ආදර සම්බන්ධයක් නොවන සෙනෙහසක් වෙනත් ආකාරයක සම්බන්ධයක් තියෙන්න බැරි ද?” ඇගේ ඒ විමසීම තුළ ඇත්තේ ද අර කීව විදග්ධ විමසීමම නොවේදැයි සිතා බැලීම වටී. කෙසේ වුව අරුන්දතී ලොකු අම්මාගේ ඇතුළාන්තය ප්‍රකාශ වන්නේ අප්සරාගෙන් ද?

“අරුන්දතීගේ චරිතයේ අවශේෂ ලක්ෂණ සමඟ සමපාත කර බලන විට ඇය කාම ලෝකයක අතරමං වූ සරාගි ගැහැනියක ලෙස හැඳින්වීම අසාධාරණ යැයි මට සිතේ. ඇගේ ස්ත්‍රීත්වය භාවිතා කොට ඇත්තේ ලොව තුළ අවපාතයට ඇදී ගොස් වසඟයට පත් වන මනුෂ්‍යත්වය පිළිබිඹු කරන

සංකේතාත්මක මොඩලයක් ලෙසින් ද?”

තමන් වෙනුවෙන් අරුන්දතී මතු කරන ප්‍රශ්නය හා සමානවම අරුන්දතී වෙනුවෙන් අප්සරා මතු කරන ප්‍රශ්නාර්ථය ද අවසානයේ දී ස්ථානගත වන්නේ රස පොළොව රස විනිශ්චය සමඟ බව පැහැදිලි ය. ලීලානන්ද වික්‍රමසිංහගේ ආඛ්‍යානය පුරාම බලපවත්වන්නා වූ ඔහුගේ නිර්මාණාත්මක භාෂා

ශෛලිය ගැන ද අදහසක් පැවසීම අවශ්‍යම තත්වයක් වේ. පහත එන උද්ධෘතය ඒ බව ඔහුට මොනවට පෙන්වා දෙනු ඇත.

“පෑළ දිග අහස දෙස බැලූ මට පෙනුනේ සඳ පළුවට මඳක් ඈතින් තනිතරුවක් දිලෙමින් තිබෙන බව ය.....ඒ අරුන්දතී තාරකාව ය. මෙසේ ඉරබටු තරුවක් වී බැස ගියත් එය හෙට උදෑසන පහන් තරුවක් වී පෙරදිග අහසේ පායනු ඇත. එහෙත් අරුන්දතී ලොකු අම්මා නැවත එන්නේ නැත.”

“රස පොළොව” නවකතාවක් හැටියට මෙසේ යැයි විවිධ ආකාරයේ සාහිත්‍යයික කියවීම් හෝ උද්ධෘත මගින් ආටෝප සාටෝප කොට පෙන්වා දිය යුත්තක් නොවේ. එය වනාහි නිසඟයෙන් අපට දැනෙන අපේ ජීවිතත් සමඟ හුස්ම ගන්නා කතාවකි.

 

*************************

මේ තල් වැටය. එය ද අපේ වංශ කතාව ම ය.

ග්‍රන්ථය - විනිවිදිමි තල් වැ

කර්තෘ - එස්. කේ. ඒ. එස්. සේනානායක

මිල - රු. 400

වෘත්තියෙන් රේගු නිලධාරියෙකු වන එස්. කේ. ඒ. එස්. සේනානායක විසින් උතුරු දේශයේ සේවයට යොමු වූ සිය වෘත්තීය ජීවිතය තුළ දී කළ කලාපීය නිරීක්ෂණයේ ප්‍රතිඵලයක් හැටියට ලියන්නට යෙදුණකි “විනිවිදිමි තල් වැට” කෘතිය. උතුරු පළාත පුරාම මෙරට ජාතික උරුමයට අදාළ පුරා විද්‍යා සිහිවටන බොහොමයක් අද පවතින්නේ අනාරක්ෂිත අවදානමක ය. මූලධර්මවාදී ජාතිවාදයත්, ප්‍රාදේශීයවාදී දේශපාලනයත් නිසා එය අදටත් නොනැවතී සිදුවන සිද්ධීන් සමඟ බැඳි පවතී යැයි කීමෙන් කිසිදු වරදක් සිදු නොවේ.

“යුද්ධයට පෙර උතුරු ධීවර කටයුතු සහ රේගු සමුද්‍ර කටයුතු සම්බන්ධීකරණය කර තිබු සන්නිවේදන පද්ධතිය සඳහා අවශ්‍ය ගෑස් ලාම්පු හැමන්හිල් දුපතේ සවිකර තිබී ඇති බව වාර්තා වේ. ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරිය මගින් මෙම ලාම්පු සඳහා ගෑස් ලබා දීම ශ්‍රී ලංකා රේගුව වෙත පවරා දී තිබූ බව වාර්තා වේ. ඒ වෙනුවෙන් මසකට රු. 5 ක මුදලක් රේගුව වෙත ගෙවීමට වරාය අධිකාරිය කටයුතු කොට ඇති බවත් විශ්‍රාමික රේගු අධ්‍යක්ෂ පී. එච්. ලියනගේ මහතා පවසයි.”

“සියවසකට පමණ පෙර මෙය ලාදුරු රෝගීන් නවතා තැබීම සඳහා වෙන්කර තිබූ බව ජනප්‍රවාදයේ සඳහන්ව ඇත. එසේම 1970 වර්ෂයේ බන්ධනාගාර දෙපාර්තමේන්තුව වෙත තාවකාලිකව පවරා ඇති හැමන්හිල් ෆෝර්ට් බළකොටුව ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ නායකයාව සිටි රෝහණ විජේවීර මහතාව සිරකර තැබීමට ද යොදාගෙන තිබේ. මෙම අලංකාර බළකොටුව පෞද්ගලික අංශයට බාර නොදී රජය විසින් පවත්වාගෙන යා යුතු බවට රෝහණ විජේවීර මහතා

විසින්, සිරකර තැබූ සිර මැදිරියේ අංක 3 හී බිත්තිවල ලියා තැබූ ආකාරය අද ද දක්නට ලැබේ.”

“මෙම සිර මැදිරි සංචාරකයන්ගේ නවාතැන් සඳහා වෙන්කර දීමට නාවික හමුදාව කටයුතු කර ඇත. තවද ඔවුන්ට අවශ්‍ය නම් සිරකරුවන් ලෙස සිටීමේ පහසුකම් ද (මෙහි උත්ප්‍රාසය වන්නේ “සිරකරුවන් ලෙස සිටීමේ පහසුකම්” යන්න ය.) ලබා දේ. සිරකරුවෙකුගේ ඇඳුම්, පිගාන හා කෝප්පය වෙනුවෙන් දිනකට රු. දහසක් අය කරනු ලබන අතර නව යොවුන් වියේ පසුවන්නන් මෙහි නේවාසිකයෙකු වීමට කැමැත්තක් දක්වන බව පෙනේ.”

සිය වෘත්තීය ජීවිතය ප්‍රයෝජනයට ගනිමින් මෙවැනි තොරතුරු රැස් කිරීම් බ්‍රිතාන්‍ය සිවිල් නිලධාරීන් සිදු කොට ඇති බවත් ඒවා ගත යුත්තේ තොරතුරු රැස් කිරීම් වලින් ද එහාට ගිය

හැදෑරීම් වශයෙනි. එවැනි පසුබිමක මෙවැනි කෘති වඩාත් ප්‍රතිඵලදායි ගැඹුරකින් ඉදිරිපත් වීම අවශ්‍යයෙන්ම විය යුත්තක් වේ. මක් නිසාද යත් හුදු තොරතුරු වලින් එහාට ගිය පුළුල් කියවීමක් වර්තමාන පාඨකයා තමන් මිල දී ගන්නා කෘතියකින් බලාපොරොත්තු වන බැවිනි.

******************

ධර්මපාලතුමන්ගේ චරිතය හුදු අභිවාදනයක් නොවිය යුතුය.

ග්‍රන්ථය - ශ්‍රීමත් අනගාරික ධර්මපාලතුමා

කර්තෘ - බන්දුල මානවඩු

ඇස්. ගොඩගේ ප්‍රකාශනයකි

මිල - රු. 300

විමසීම් - 071 8382425

“දේවස්ථානය ඒ අවස්ථාව සඳහා විශේෂයෙන් සරසා තිබුණි. 5.30 වීමටත් බොහෝ කලින් දේවස්ථානයේ සෑම ආසනයක්ම පිරී ගති. අන්තිමේ දී ධර්මාසනයේ සිටම දොර දක්වාම ආලින්දය තුළ ආසන තබන ලදී. මේ කොටසෙහි ද ජනයා එක්රොක්ව සිටියහ. ගරු එල් ස්ප්‍රේ තුමා විසින් ධර්මපාල මහතා පිරසට හඳුන්වා දෙන ලදී. දෙසුම අවසානයේ දී සභාවෙන් අසන ලද ප්‍රශ්න කිහිපයකට ධර්මපාල මහතා පිළිතුරු දුන්නේ ය. දුන් පිළිතුරු කෙළින්ම එල්ල කරන ලද ඒවා වූ අතර මහත් පැසසුම් ලබා ගැනීමට සමත් විය.” අමෙරිකාවේ සැන් ෆ්‍රැන්සිස්කෝ හීදී සිදු වු ධර්මපාලතුමන්ගේ ජීවන චරිතය හා සම්බන්ධ මේ සිදුවීම මීට පෙර ද බොහෝ අවස්ථාවල දී ලියවුණකි. බන්දුල මානවඩු ද යළිත් එම සිදුවීම් උපුටා දක්වමින් “ශ්‍රීමත් අනගාරික ධර්මපාලතුමා”යන හිසින් පොතක් ලියා තිබේ. පහත දැක්වෙන්නේ ඒ ආකාරයට ඔහු විසින් උපුටාගත් තවත් එවැන්නනකි. ඊට පසුබිම් වන්නේ ධර්මපාලතුමන් ද සහභාගි වූ ජගත් ආගමික සමුළුවයි.

“ක්‍රිස්තියානි මිෂනාරීන්ගේ ක්‍රම දියුණු කළ හැක්කේ කෙසේද? යන තේමාව යටතේ එතුමා පළ කළ අදහස් බොහෝ දෙනාගේ සැලකිල්ලට භාජනය වී තිබේ.”

එකල මහත් ව්‍යාප්තියක්ව පැවති මිෂනාරි ධර්මදූත ව්‍යාපාරය ගැන එතුමන් මෙසේ පවසා ඇත්තාහ. “ඔබ යැවිය යුත්තේ ප්‍රයෝජනවත් බවින් සම්පූර්ණ වූ මිනිසුන් ය. ඔවුන් යා යුත්තේ අද දවසේ මිෂනාරීන් යන ආකාරයට නොවේ. ඔවුන් තුළ ආත්ම පරිත්‍යාගය, කරුණා ගුණය ඉවසීම සේම යේසුස් ක්‍රිසතුස් කෙරෙහි ශුද්ධත්වය හා නිහතමානීත්වය ද තිබිය යුතු ය. චිකාගෝ නගරයෙහි ඇති සුවිශාල ඝාතනාගාර ශිෂ්ටාචාර ලැජ්ජාවට මෙන්ම ශාපයක් වෙයි. එවැනි දේට ප්‍රතිෂ්ඨාව සපයන ක්‍රිස්තියානි ධර්මයක් ලංකාවෙහි හෝ බුරුමයෙහි, ජපානයෙහි,චීනයෙහි සිටින අපට වුවමනා නැත. අපට අවශ්‍ය වන්නේ නිහතමානි වූත්, බැගෑපත් වුත් යේසු සමිඳුන්ගේ ඉගැන්වීම් ය. එසේ කියන්නේ දැනට අපේ ආගම තුළ ඒවා නැති බැවින් නොව ඒවා අපට වඩාත් අවශ්‍ය වන බැවිනි.”

-අනගාරික ධර්මපාලතුමන්ගේ චරිතාපදනය හුදු සුපේශල, අභිවන්දනීය ප්‍රතිරූපයක් එසේ නැත්නම් පිළිමයකට සීමා කිරීම වර්තමානයට අදාළව කොහෙත්ම ප්‍රතිඵලදායි කටයුත්තක් නොවේ. මක්නිසාද යත් එතුමාගේ චරිතය විසින් අපට ඉගැන්වූ සමාජ දේශපාලන කියවීම, නව නිදහස්වාදී දේශයකට අවශ්‍ය ආර්ථික දර්ශනය මෙන්ම පුද්ගල චර්යාව සතු සැබෑ නිදහස හුදු අභිවන්දනයක දී ප්‍රකාශයට පත් නොවන බැවිනි. අපේ බෞද්ධකම පවා අද ඇත්තේ එවැනි ඉරණමකට යටත්ව ය. ජාතියක් වශයෙන් අප ආර්ථික වශයෙන් පමණක් නොව දාර්ශනික වශයෙන් ද අන්ත දුගී භාවයක් තුළ ගිලී ගොස් සිටින්නේ කාලයක සිට ය.

එසේ හෙයින් මෙවැනි කෘතියක් හමු වූ තැන දී හුදු සාදකාරයක් වැනි කරුණු දැක්වීමකට යනවාට වඩා අපේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම් පුළුල් විමර්ශනයකට යෑම අවශ්‍ය වේ. හුදෙක් කෘතියට පමණක් සීමා නොකොට පළල් සමාජ සංවාදයක් කරා යන ගමනකට එය අවස්ථාවක් කරගත යුතු ය.

****************

නැවතීම ඇත්තේ කොතැන

ග්‍රන්ථය – ජීවිතය නැවතිලා

කර්තෘ - නුවරඑළියේ

ෂෙල්ටන් හෙට්ටි ආරච්චි

කර්තෘ ප්‍රකාශනයකි

මිල - රු. 275

විමසීම් - 071 3022059

නිර්මාණාත්මක සහිත්‍යය යනු ජීවන අත්දැකීම් විසින් උපදවනු ලබන සංවේදීතාවන්හි ප්‍රකාශනයක් යැයි කීව ද වැරදි නැතැයි සිතමි. ඒ අනුව සාහිත්‍යකරුවාගේ නිර්මාණ විකසිතවීම් යනු එකී ජීවන සංවේදීතාවන්ගේ ප්‍රතිනිර්මාණයක් යැයි නොකිව හැක්කේ ද? නුවරඑළියේ ෂෙල්ටන් හෙට්ටිආරච්චිගේ “ජීවිතයය නැවතිලා” නම් කෙටිකතා සංග්‍රහය කියවීමේදි අප ලද අත්දැකීම මෙවැන්නකි.

යම් මුදලක් තමන්ට ලැබුණු අයෙක් එය හරිහැටි කළමනාකරණය කරගැනීමට නොදත් තැන යළිත් අත මුදලක් නැත්තෙකුගේ තත්වයට පත් වේ. කතුවරයා තමන් ලද ජීවන අත්දැකීම් පරිකල්පනයකින් තොරව වැය කිරීමට යාම නිසා සිදු කරගෙන ඇත්තේ ද ඊට නොවෙනස් දෙයක් වේ. තිලකරත්න කුරුවිට බණ්ඩාරයන් විසින් වඩා මැනවින් ඒ ගැන පෙන්වා දී ඇත්තේ මෙසේ ය.

“දැඩි ප්‍රේමයකින් බැඳුන වියපත් අඹුසැමි යුවළක් එකම වැඩිහිටි නිවසක වෙන වෙනම ජීවත් වෙති. දරුවන් නැතිකමින් එකාවන්ව සිටි බැවින් හුදෙකලාව විසීම සංවේදි සැමියාට දරාගත නොහැක. කතාකරුගේ අරමුණ ඔහුගේ තනිකමේ තරම කියා පෑමයි. එහෙත් එය ප්‍රබල ලෙස මතු කළ හැකි සිද්ධි දාමයක් තෝරා ගැනීමට කතාකරු වෑයම් කර නැත.”

******************

කෘතිය - ගමන

කර්තෘ - සුනිල් ගාමිණි බණ්ඩාර

මිල - රුපියල් 750

පිටු - 326

ජීවිතය ජය ගැන්මට විදෙස් ගතවන තරුණයෙක් මුල් කරගෙන ‘ගමන’ නවකතාව ලියැවී ඇත. ඔහු රටකින් රටකට යමින් ලබන අත්දැකීම්, ඒ පරිසරයට මුහුණ දෙමින් බාධක අභියෝග ජය ගන්නා අකාරය ගමන නවකතාවට පාදක වී ඇත. සරල බස් වහරකින් නවකතාව ලියැවී ඇත. කතුවරයා විසින් පාඨකයා ඇදබැද තබා ගන්නා අයුරින් කතා විකාශනය වේ.

**********

කෘතිය - මැලෝරි ටවර්ස්වල අලුත් වාරයක්

පරිවර්තනය - චිත්‍රා අමරසේන

ප්‍රකාශනය - සමයවර්ධන පොත්හල පෞද්ගලික සමාගම

මිල රුපියල් 475

පිටු - 206

1897 දී එංගලන්තයේ උපන් ඉනිඩ් බ්ලයිටන් ලේඛිකාව විසින් ලියන ලද කතා බොහොමයක් විවිධ ලේඛක ලේඛිකාවන් විසින් සිංහල භාෂාවට පරිවර්තනය වී ඇත. මැලෝරි ටවර්ස් ද ඈ විසින් ලියන ලද කෘතියකි. මැලෝරි ටවර්ස්වල අලුත් වාරයක් කෘතිය චිත්‍රා අමරසේන විසින් සිංහලට පරිවර්තනය කර ඇත. සම වයස් දරුවන් කණ්ඩායමක් මුල් කර ගනිමින් මේ පොත ලියැවී ඇත.

**********

කෘතිය- වත පිරිත

කර්තෘ - ආචාර්ය පුජ්‍ය

කඩවත්ගම පියරතන නාමිහිමි

ප්‍රකාශනය- කර්තෘ ප්‍රකාශනයකි

මිල රපියල් 130

වත පිරිත ආචාර්ය කඩවත්ගම පියරතන නාහිමියන් විසින් සංස්කරණය කරන ලද ග්‍රන්ථයකි.

බුද්ධ වන්දනාව පමණක් නොව දෛනිකව ආගමික වතාවත් සිදු කිරීමේදි භාවිතා කරන පිරිත් ද වත පිරිත පොතේ සඳහන් වේ. පිරිවෙන් ශිෂ්‍ය භික්ෂූන් වහන්සේලාට වත පිරිත වඩාත් යෝග්‍ය වේ. වඩාත් යෝග්‍යය.

****************

කෘතිය- පුත්තා වස්තු

කර්තෘ - යසවර්ධන රුද්රිගු

ප්‍රකාශනය - දයාවංශ ජයකොඩි සහ සමාගම

මිල - රුපියල් 380 පිටු 184

විවාහ දිවියේ දරුවෙකු පිළිබඳ වූ බලාපොරොත්තුව කල් දැමීමට ඔවුහු තීරණය කරන්නේ වෙනත් අරමුණු වෙනුවෙනි. එහෙත් නොසිතූ ලෙස බිරිඳගේ කුස දරුවකු පිළිසිඳ ගනි. දරු කළලය නැති කර ගැන්මට ප්‍රතිකර්ම කළ ද අවසානයේ කිසිවක් සාර්ථක නොවේ. ආබාධ සහිත දරුවකු සමඟ ජීවිත් වන බිරිඳකගේ හා සැමියෙකුගේ ඛේදවාචකය පුත්තා වස්තු නවකතාවට පසුබිම් වී ඇත. 

Comments