‍මනාප පොරයේ විපාක | සිළුමිණ

‍මනාප පොරයේ විපාක

දැන් නැව­තත් මනාප පොරය ආරම්භ වී ඇත. ජේ.ආර්. ජය­ව­ර්ධන ජනා­ධි­පති 1978දී ආණ්ඩු­ක්‍රම ව්‍යව­ස්ථාව සංශෝ­ධ­නය කර­මින් හඳුන්වා දී ඇති මෙම මනාප ක්‍රමය වෙනස් කර ගන්නට පසු­ගිය කාලයේ මහත් වෑය­මක් ගත් බව පෙන්නු­වද එය වෙනස් නොවීය. මේ නිසා ඉදිරි මහ මැති­ව­ර­ණ­යද මනාප පොර­යෙන් ජය ගන්නන්ට පාර්ලි­මේ­න්තුව විවර කරන මැති­ව­ර­ණ­යක් බවට පත්ව තිබේ.

ඉකුත් ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යට නාම යෝජනා බාර දීමෙන් පසු ගෝඨා­භය රාජ­පක්ෂ සඳ­හන් කළේ කිසිඳු දේශ­පා­ලන රැලි­ය­කට හෝ සැර­සි­ල්ල­කට පොලි­තීන් යොදා නොගත යුතු බවයි. මේ අනුව එවර තරග කළ සියලු දේශ­පා­ලන පක්ෂ පොලි­තීන් භාවි­ත­යෙන් ඈත් විය.

මෙවර මහ මැති­ව­ර­ණය මනාප පොර­යක් බැවින් පොලි­තීන් භාවිත නොකි­රීමේ ප්‍රති­ප­ත්තිය ඒ අයු­රින්ම ක්‍රියා­ත්මක වේදැයි සැක සහි­තය. මේ බව දැන ගෙන දෝ ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා කල්ති­යාම සඳ­හන් කර ඇත්තේ ජනා­ධි­පති රුව කට­වුට් හා පෝස්ටර් සඳහා යොදා නොගත යුතු බවයි.

එතු­මාගේ එම නියෝ­ගය අති­ශ­යින්ම කාලෝ­චි­තය. මන්ද පහ­සු­වෙන් දිරා­පත් නොවන පොලි­තීන් හා ප්ලාස්ටික් ද්‍රව්‍ය යොදා ගනි­මින් තැනෙන එවැනි දැවැන්ත ප්‍රචා­රක පුවරු නිසා රටේ පරි­සර දූෂ­ණය ඉහ­වහා යන බැවිනි. අනෙක් අතට වැසි රහිත කාල­ගු­ණ­යක් පව­තින මෙකල එවැනි විද්‍යුත් ආලෝක ධාරා සහිත ඩිජි­ටල් ප්‍රචා­රක පුවරු සඳහා යොදා­ගැ­නෙන්නේ ජාතික විදුලි බල පද්ධ­ති­යෙන් ලබා ගන්නා විදු­ලි­යයි. එය රටේ සංව­ර්ධන ක්‍රියා­ව­ලිය සඳහා යොදවා ගත හැකි විදුලි බලය අපතේ යැවී­මකි. එවැනි ඩිජි­ටල් ප්‍රචා­රක පුවරු සඳහා යොදා ගැනෙන විදු­ලිය වෙනු­වෙන් අදාළ පුද්ග­ල­යන් ලං.වී.ම. ට මුදල් ගෙවන බව මෙහිදී කෙනෙ­කුට තර්ක කළ හැකිය. එහෙත් දේශීය සංව­ර්ධන කාර්ය­යන් සඳහා යොදා ගත හැකි විදු­ලිය මෙවැනි දේශ­පා­ලන ප්‍රව­ර්ධන කට­යුතු වෙනු­වෙන් නාස්ති කිරීම කිසි­සේත්ම අනු­මත කළ නොහැක්කේ මෙකල පව­තින වැසි රහිත කාල­ගු­ණය ද ඊට ආදේශ කර සැල­කි­ල්ලට ගැනී­මෙනි.

මේ අතර ජ.වි.පෙ. කාල­යක පටන් තමන්ගේ රැස්වීම් වල වේදීකා සැක­සීම සඳහා මෙන්ම එම භූමි අලං­කාර කිරීම සඳහා යොදා ගැනෙන පොලි­තින් සැර­සිලි ඇතුළු භූමිය පුරා විසිරි තිබෙන කඩ­දාසි කැබලි ඇතුළු අප­ද්‍රව්‍ය රැස්වීම අව­සා­නයේ එකතු කර රැගෙන යෑමේ වැඩ­පි­ළි­වෙ­ළක් අනු­ග­ම­නය කළේය. එම පොලි­තීන් සැර­සිලි ඔවුන් එලෙස එකතු කර ගෙන යන්නේ ඒවා වෙනත් රැස්වී­ම­කදී යළි ප්‍රයෝ­ජ­න­යට ගැනීමේ අද­හ­සින් විය හැකිය; නැත­හොත් එම අප­ද්‍රව්‍ය සෞඛ්‍ය ආර­ක්ෂිත ලෙස විනාශ කර දම­න­වාද විය හැකිය. කෙසේ වෙතත් එය ජ.වි.පෙ. විසින් කාල­ය­කට සිට කර­ගෙන යන ආද­ර්ශ­වත් ක්‍රියා­වක් ලෙස හැඳි­න්වී­මට පුළු­වන. මන්ද එය පරි­සර දූෂ­ණය වැළැ­ක්වීමේ එක් ක්‍රියා­මා­ර්ග­යක් වන බැවිනි.

මීට පෙර විවිධ අවස්ථා වලදී මෙරට බල­යට පත් වූ හැම ආණ්ඩු­වක්ම පාහේ පරි­සර දූෂ­ණය වැළැ­ක්වීම සඳහා නොයෙ­කුත් නීති රීති සම්පා­ද­නය කර තිබුණි. එහෙත් එකල එවැනි බොහෝ­ම­යක් නීති රීති පැව­තියේ නාම මාත්‍රි­ක­වය. අප එසේ කියන්නේ පරි­සර සංර­ක්ෂ­ණ­යට අදාළ රජය මඟින් පව­ත්වන ලද බොහෝ­ම­යක් නිති රීති රජ­යට සම්බන්ධ පිරිස් විසින් ප්‍රසි­ද්ධියේ මෙන්ම අප්‍ර­සි­ද්ධි­යේම උල්ලං­ඝ­ණය කළ බැවිනි.

මීට වසර කිහි­ප­ය­කට පෙර ප්‍රසි­ද්ධියේ දුම් වැටි­යක් දල්වා ගැනී­මට හෝ මත් පැන් පානය කිරී­මට ජන­තාව මැළි වූ යුග­යක් මේ රටේ තිබු­ණේය. එහි ඊළඟ ප්‍රති­ඵ­ලය වූයේ දුම්වැටි හා මත්පැන් අලෙ­විය ක්‍රම­යෙන් පහත වැටී­මයි. එහෙත් අද එවැනි නීති රීති හරි­හැටි ක්‍රියා­ත්මක නොවන බවක් පෙනෙ­න්නට තිබේ. ඒ අනුව සිදුවී ඇත්තේ යළිඳු දුම්වැටි හා මත්පැන් අලෙ­විය ඉහළ යෑමය. ඇතැම් විට ඒකත් යහ­පා­ලන ආණ්ඩුව අදාළ නීති රීති ක්‍රියා­ත්මක කිරී­මට මන්දෝ­ත්සාහි වන්නට ඇත්තේ එම­ගින් රජයේ ආදා­යම අඩු වීම නිසා විය හැකිය.

කෙසේ වෙතත් පරි­සර දූෂ­ණය වැළැ­ක්වීම මෙකල අංක එකට ගැනෙන කරු­ණක් වී තිබේ. ඒ පරි­සර දූෂ­ණය ඉහ­වහා ගිය හොත් එම­ගින් මානව සංහ­තියේ පැවැ­ත්මට බල­වත් තර්ජ­න­යක් එල්ල­විය හැකි බැවිනි.

ඡන්ද විම­සීම් සිදු වෙන තෙක්ම අමාත්‍ය මණ්ඩ­ලය බල­වත්ය. මේ බලය යොදා ගෙන වැටක් නිය­රත් ගොයම් කා නම් කාට පව­සන් ඒ අමා­රුව කිය­න්නට ජන­තා­වට ඉඩ නොත­බනු ඇතැයි අපි විශ්වාස කරමු.

Comments