වාහන අන­තුරු අවම කිරී­මට ආකල්ප පුහු­ණු­වක් අත්‍යවශ්‍යයි | සිළුමිණ

වාහන අන­තුරු අවම කිරී­මට ආකල්ප පුහු­ණු­වක් අත්‍යවශ්‍යයි

රථ වාහන අන­තුරු අවම කර­මින් වින­යට අනුව රිය පැද­වීම පිළි­බ­ඳව කෙතෙ­කුත් දැනු­වත් කළද එයින් ඵලක් වී නොමැති බව පැහැ­දි­ලිය. වාහන අන­තුරු අවම කිරී­මට නම් කුමක් කළ යුතුද?

ඇතැම් විට පසු පසින් පැමි­ණෙන වාහන රියැ­දු­රන් ඉදිරි වාහ­නයේ වේගය කුමක් වුවත් පැමි­ණෙන්නේ ඔහුගේ දකුණු පස සංඥා පහන් නොක­ඩවා දල්වා­ගෙ­නය. ඔහුට වුව­මනා කරන්නේ කොයි මොහොතේ හෝ ඉදිරි වාහ­නය අභි­භවා යාම­ටය. ඉදි­රි­යෙන් එන වාහන වල ගෑවෙන නොගෑ­වෙන තර­මින්, ඉතා අන­තුරු දායක ලෙස ඉදිරි වාහ­නය ඉස්සර කර­ගෙන යාම දැන් සාමාන්‍ය සිරි­තක් බවට පත් වී තිබේ. මීට හේතුව මෙය ඉතා­මත් ආත්මා­ර්ථ­කාමී ආක­ල්ප­මය හේතු­වක් බව පැහැ­දි­ලිය.

පේලි කිහි­ප­ය­කට වාහන ගමනා ගම­නය සිදු වන අව­ස්ථා­වන් හි, පසු­ප­සින් පැමි­ණෙන බස් රිය­දු­රන් විටින් විට ප්‍රධාන පහන් දල්ව­මින්, එක දිගට නළාව ශබ්ද කර­මින් යන්නේ ඉදිරි වාහ­න­යට මීට වඩා වේග­ය­කින් යාමට කිසි­සේත් නොහැකි බව හොඳ­ටම දැන­ගෙ­නය. එසේ වේග­යෙන් යාමට නොහැකි වූ විට, කිසිඳු පැකි­ලී­මක් නැතිව පාර මැද ඇති ද්විත්ව මන්තී­රුව හරහා ඉදි­රි­යෙන් එන වාහන ගැන තැකී­මක් නොමැ­තිව වාහන පසු­ක­ර­මින් ඉස්සර කර­ගෙ­න­ යන බස් රිය­දු­රන්ද ඇත.

මෙසේ වැරදි පැත්තෙන් ධාව­නය කර­නවා මෙන්ම ඉදිරි බස් නැව­තුමේ නැවැ­ත්වී­මට සිදු­වු­ව­හොත් වාහන පේළි දෙක හෝ තුන අත­රට රිංගා, අවශ්‍ය ස්ථානයේ නව­ත්වන්නේ වාහ­නයේ පසු පස කොටස පාර අව­හිර වන සේ තැබී­මෙනි. එමෙන්ම කිසිම විටෙක රාත්‍රී­යේදී ප්‍රධාන පහන් වල දීප්තිය අඩු නොකර ධාව­නය කිරී­මද මොවුන්ගේ සිරි­තය.

පාරක තොර­තුරු විම­සී­මට හෝ මගි­යෙකු බැස්ස­වී­මට පාරේ ඉතාම වම් අයි­නට ගෙන මොහො­ත­කට නව­ත්වන වාහ­න­යක් දුටු­විට, ඈත තියාම නළාව එක දිගට ශබ්ද කර­මින් එයට බාධා පමු­ණු­වන රිය­දු­රන් කොතෙක් සිටීද? මෙයද තවත් ආකා­ල්ප­මය හේතු­වකි.

මේ නිසා ආක­ල්ප­ය වශ­යෙන් රියැ­දු­රන් පුහුණු කිරීමේ ක්‍රම­වේ­ද­යක් රටට හඳුන්වා දෙන තුරු මේ අන­තුරු අවම කළ නොහැකි වනු ඇත. ඒ බව මැන­වින් පෙන්නුම් කරන්නේ වාර්ෂි­කව වැඩි­වන මාරා­න්තික රිය අන­තුරු නිසාය. සෑම දින­කම 7ක් හෝ 8 දෙනකු මේ අන­තුරු නිසා මිය යාම වළක්වා ලන්නට නම් මේ ආක­ල්ප­මය පුහු­ණුව කළ යුතු­මය.

 

උපාලි වීර­සිංහ - කොට්ටාව.

Comments