රටේ ස්ෛව­රී­ත්ව­යට බාධා වෙන කිසි ගිවි­සු­ම­කට අපි අත්සන් කරන්නේ නෑ | සිළුමිණ

රටේ ස්ෛව­රී­ත්ව­යට බාධා වෙන කිසි ගිවි­සු­ම­කට අපි අත්සන් කරන්නේ නෑ

එජාප ආණ්ඩු පාලන සම­යේදි ත්‍රස්ත ප්‍රහා­ර­යක් එල්ල වුණා; ප්‍රහා­රය රටේ ආර්ථි­ක­යට විශාල වශ­යෙන් බල­පෑම් කළා. විශේ­ෂ­යෙන් සංචා­රක කර්මා­න්තය සහ ආයෝ­ජ­න­ව­ලට එය විශාල ලෙස බල­පෑ­මක් ඇති කළා. ඔබට පැවැරී ඇති විෂය පථ­යට අනුව රටේ ආයෝ­ජන නැවත ඇති කර­ගැ­නී­ම­ටත් බිඳ වැටුණු රටේ ආර්ථි­කය යළි නඟා සිටු­වී­ම­ටත් ඔබ විසින් ගනු ලබන පිය­වර සම්බ­න්ධ­යෙන් සාකච්ඡා කළොත්?

වසර තිහක කුරිරු ත්‍රස්ත­වා­ද­යක් පරා­ජය කිරී­මෙන් අන­තු­රුව බිද­වැ­ටුණු රට යළි නගා සිටු­වී­මට අපි අති විශාල මෙහෙ­ව­රක් ඉටු කළා. ඒ නිසා අපිට මේ දේවල් නුපු­රුදු දේවල් නොවෙයි; අපිට හුරු­පු­රු­දුයි. ත්‍රස්ත­වා­ද­යෙන් පසුව මේ රටේ ඇති වුණ තත්ත්ව­යන්ට අපි මුහුණ දිලා තියෙ­නවා. අපට පුළු­වන් වෙනවා නිවැ­රුදි තැන­කට රට ගේන්න. අලුත් ආණ්ඩු­වක් දැන් ඇවිත් තියෙන්නේ. අපේ මැති­ව­රණ ප්‍රක­ශ­නයේ මුල් තැනට ති‍බුණේ ජාතික ආර­ක්ෂාව‍. අපි ජනා­ධි­ප­ති­ව­ර­ණ­යෙදි ඉතා පැහැ­දිලි ව ප්‍රකාශ කළා ජාතික ආර­ක්ෂා­වට මුල්තැන දෙනවා කියලා. මැති­ව­රණ ප්‍රචා­රක රැලියේදි අපේ ප්‍රධාන සටන් පාඨය එය වුණා.‍ මේ යථා­ර්ථ­යක් බවට පත්කර ගන්න අපි අනි­වා­ර්යෙන් ම කට­යුතු කර­නවා. ඒ නිසා අපි විශ්වාස කර­නවා ආයෝ­ජ­ක­යන්ගේ පැමි­ණී­මට ඉතා වැද­ගත් කරු­ණක් තමයි ජාතික ආර­ක්ෂාව. ‍අනෙක් කරුණ ර‍ටේ දේශ­පා­ල­නික ස්ථාව­රය. අපිට ඒ මේ කරුණු දෙකම පරි­පූ­ර්ණය කර­න්නට හැකි වෙලා තියෙ­නවා.

ඔබ අව­ධා­ර­ණය කරන ආකා­ර­යට ආයෝ­ජ­ක­යන් මෙර­ටට ගෙන්වා ගැනීමේ දි ප්‍රධාන කරුණු දෙක අත­රින් ජාතික ආර­ක්ෂාව ප්‍රධාන වෙනවා.මේ ජාතික ආර­ක්ෂාව සම්බ­න්යෙන් නව ආණ්ඩුව ගෙන ඇති පිය­වර මොන වගේද?

මේ වන විට බුද්ධි අංශ නිල­ධා­රීන් පත් කර­මින් බුද්ධි අංශ ශක්ති­මත් කර­මින් දක්ෂ නිල­ධා­රීන් පත් කර­මින් ඒ ආය­තන වලට හිටපු දක්ෂ නිල­ධා­රීන් නැවත පත්ක­ර­මින් ඒ අදාළ ආය­ත­න­ව­ලට පත් කර­මින් පව­ති­නවා. වගේම ඒ අයට නිසි බල­තල ලබාදී තියෙ­නවා. විශේ­ෂ­යෙන් ම යම් යම් ප්‍රධා­නීන් සමඟ අපි සාකච්ඡා කළා ම ඔවුන් සඳ­හන් කර­නවා ඒ විශ්වා­සය. ඒ වගේම අති දක්ෂ බුද්ධි අංශ නිල­ධා­රීන් ඉඳලා තියෙ­නවා. යුද ජය­ග්‍ර­හ­ණයේ ප්‍රධාන කොටස් කරු­වන් ලෙසයි අපි මේ බුද්ධි අංශ නිල­ධා­රින් හඳු­න්වන්නේ. ඒ නිසා අපි ඒ තිබුණ තත්ත්වය රටේ ඇති කළා. දේශ­පා­ල­නික ස්ථාව­රය ගැන අපි කිසිදු ගැට­ලු­වක් නැහැ. අපිට දැඩි විශ්වා­ස­යක් තියෙ­නවා; මේ රටේ ජන­තාව මෙවර මැති­ව­ර­ණ­යේදි හැසි­රුණු ආකා­ර­යත් ගෝඨා­භය මහතා පිළි­බඳ ව තැබු විශ්වා­ස­යත් නිසා නියත වශ­යෙන් ස්ථාවර ආණ්ඩු­වක් පිහි­ටු­වීමේ ශක්තිය අපිට හිමි වෙයි කියලා.

වත්මන් රජ­යට අභි­යෝග රැස­කට මුහුණ පාන්නට සිදු­වෙලා තිය­නවා. ලබන වසර වෙන විට අති­වි­ශාල මුද­ලක් ණය වශ­යෙන් ගෙවී­මට සිදු­වෙ­නවා. මේ අව­ස්ථා­වේදී එම්. සි.සි. ගිවි­සුම හරහා ලැබෙන ණය මුදල ඉතා වැද­ගත් නේද? ඒ වගේම එම්. සි. සි. ගිවි­සුම සම්බ­න්ධ­යෙන් ඔබගේ කියැ­වීම කෙබ­දුද?

ගිවි­සුම සම්බ­න්ධ­යෙන් අපිට ලොකු ප්‍රශ්න­යක් තියෙ­නවා. රටක් පාවා­දෙන රටක අභ්‍ය­න්තර කට­යු­තු­ව­ලට එකඟ වන ගිවිසුම් වලට එකතු වෙලා ණය බේර­ගන්න අපි උත්සාහ කරන්නේ නැහැ. අපි ‍ඉතා පැහැ­දි­ලිව ම ඒ ස්ථාව­රයේ ඉන්නවා. අපිට තියන ගැට­ලුව තමයි අපේ පාලන කාලය තුළත් අපිට තිබුණා ණය ගෙවන්න; කලින් රජය ගත් ණයත් ගෙවන්න වුණා; එක් අව­ස්ථා­ව­ක­වත් අපි පැහැර හැරියේ නැහැ; අපි ක්‍රමා­නු­කූ­ලව ගෙවා­ගෙන ගියා; මුල්‍ය­මය සංව­ර­යක් අනුව පාල­න­යක් ඇති කර­ග­ත්තොත් අපිට එය අප­හසු නැහැ. මහ දවල් බැංකු කොල්ල කාලා රටේ ආර්ථි­කය වට්ටලා මහ භාණ්ඩා­ගා­රය හිස්ක­රලා ආයෝ­ජ­ක­යන්ට එන්න ආර­ක්ෂිත පරි­ස­ර­යක් නැති­වු­ණාම රටේ ආර්ථි­කය කඩා වැ‍ටෙනවා. අපි අලුත් තැනක ඉන්නේ. අලුත් ආණ්ඩු­වක් අද තියෙන්නේ. අපි ඉතා පැහැ­දි­ලි­වම කිය­නවා; කලට වේලා­වට අර­ගෙන තියෙන ණය මුදල් ගෙව­න්නට පුළු­වන්. ආයෝ­ජ­න­යන් හැටි­යට එහි ප්‍රති­ලාභ අනුව අපිට කලට වේලා­වට එය කර­න්නට පුළු­වන්. මේ ගිවි­සුම සම්බ­න්ධ­යෙන් ම‍ගේ කිය­වීම නම් මේ ගිවි­සුම 2006 වසරේ අපි මේ ගිවි­සුම අත්සන් කරන්නේ. එත­කොට ගිවි­සුමේ පිටු­ද­හ­ස­යක් තිබුණා. මේ අද තියෙන කොන්දේසි තිබුණේ නැහැ. එහි අපිට වාසි­දා­යක තත්ත්ව­යක් තිබුණා. නැව්ව­ලට ප්‍රහාර එල්ල කිරී­මේදී එ් තොර­තුරු අපිට ලබ­ගැ­නිමේ හැකි­යා­වක් තිබුණා. වර්ත­මා­නයේ මෙය පිටු අසු­වක අසු­ප­හක පමණ ගිවි­සු­මක්. අාර්ථික කොරි­ඩෝ­වක් සම්බ­න්ධ­යෙන් එහි තියෙ­නවා. සංව­ර්ධ­නය සහ භුමියේ අයි­තිය සම්බ­න්ධ­යෙන් ඇති දේ අපිට ගැට­ලු­වක්. රටක ගිවි­සු­මක් ඇති­වෙ­නවා නම් එය ජන­තා­වාදි ජන­තා­වට හිත­කර දෙයක් විය යුතුයි. ‍රටේ ආර­ක්ෂාව ස්ෛව­රීභා­ව­ය සම්බ­න්ධ­යෙන් සහ­ති­ක­යක් තිබිය යුතුයි. ඒනිසා අපි බැලු බැල්මට ම මෙය දුටුවේ රටේ ස්ෛව­රීභා­ව­යට, එකී­ය­ත්ව­යට හානි­දා­ය­කයි කියන කාර­ණාව. ජාතික බල­වේ­ග­ව­ලට අත පෙවී­මට ‍තෝතැන්නක් කර ගන්නයි මේ උත්සාහ කරන්නේ. ඒ නිවැ­රදි කිරීම අපිට කර­න්නට හැකි නම් අපිට ලෝකයේ ඕනෑම රටක් සමඟ ගිවි­සුම් අත්සන් කරන්න පුළු­වන්.

ඇතැම් ඇමැ­ති­ව­රුන් කිය­නවා මේ ගිවි­සුම අත්සන් කරන්නේ නැහැ කියලා ?

අත්සන් කරන්නේ නැහැ කියන කාර­ණා­වට වඩා අපි මෙහි දී බලන්නේ අපේ පොදු ප්‍රති­ප­ත්තිය ඇතුළේ ඉද­ගෙ­නයි. මුලින්ම රජයක් විදිහට අපි මේ ගිවිසුම හොඳින් අධ්‍යනය කළ යුතුයි. රටට අහිත­කර නම් සෛව­රී­ත්ව­යට බාධා­වක් නම් අපි අත්සන් කරන්නේ නැහැ.

ඇතැම් අය කිය­නවා වැට් අඩු­ක­ළත් කොහො­මද අනෙක් දේවල් කරන්නේ කියලා. ?

එතැන ප්‍රශ්න ‍දෙ­කක් තිය­නවා. රටක දළ දේශිය නිෂ්පා­ද­නය 1, 1/2% හෝ 2% අඩු­වෙන්න මේ අය අඩු කළා. අපේ කාලයේ 7% කට කිට්ටු­වෙන්න ජාතික ආර්ථි­කය වර්ධ­නය වුණා. ඒ නිසා අපේ කාලයේ අපේ ඉල­ක්කය වෙන්නේ කඩා­වැ­ටුණු ආර්ථි­කය දල­දේ­ශිය නිෂ්පා­ද­නය ප්‍රති­ශ­ත­යක් ලෙස අඩුම ගානේ 6% හෝ 7% ඉහළ ගැනි­ම­ටයි මුල්‍ය­මය පක්ෂය ඉහළ දැමී­මට අපි කට­යුතු කළාම බදු ප්‍රමා­ණය වඩා ඉහළ ගිය බදු එක­තු­කි­රී­මක් තුළ ඒ එකතු කිරීම හරහා ජන­තා­ව ට එහි පිඩා­වක් ලැබෙ­න්නේ­ නැහැ. රටේ ජන ජිවි­තය ඉහළ දැමීමට හැකි­වෙ­නවා.

19 වැනි ව්‍යවස්ථා සංශෝ­ධ­නය සම්බ­න්‍ධ­යෙන් පාර්ලි­මේ­න්තුවේ 2/3 කැමැත්ත හිමි­වෙ­නවා නම් මේ ව්‍යවස්ථා සංශෝ­ධ­නය ඉවත් කර­නවා කියලා ජනා­ධි­ප­ති­ව­රයා පව­ස­නවා. ඒ සම්බ­න්ධ­යෙන් ඔ‍බේ ස්ථාව­රය කුමක්ද

මේ සංශෝ­ධ­න­ය­ ගෙන ආව නීර්මා­තෘ­ව­රයා පවා කිය­නවා. මෙහි විශාල අඩු­පාඩු තිය­නවා කිය­නවා. එ් නිසා මේ සම්බ­න්ධ­යෙන් 2/3 බලය විප­ක්ෂය විසින්ම අපිට ලබා දිය යුතුයි. එන ඕනෑම පක්ෂ­යක් වර්ත­මාන විප­ක්ෂය තිබුණ ආණ්ඩු පක්ෂය පවා මෙහි අඩු­පාඩු දැක්කා ඉතා­මත්ම විනාශකාරි වගන්ති ගණ­න­ාවක් තිය­නවා. එසේ කියන්නේ අපි නොවෙයි. වෙනස් කිරී­මට එක්සත් ජාතික පක්ෂය විප­ක්ෂයේ ඉඳලා හෝ සහාය දෙයි කියලා අපි විස්වාස කර­නවා. පාර්ලි­මේ­න්තු­වේදි ඒ අය ඒ සම්බ­න්ධ­යෙන් ප්‍රකාශ කළා. මේ අය නිසා අපිට සහය දෙයි ­කි­යලා අපි හිත­නවා.

‍19 වැනි ව්‍යාවස්ථා සංශෝ­ධ­නය යටතේ අග­මැති බල­වත් කර තිබෙන බව සඳ­හන් වෙනවා.

19වැනි සංශෝ­ධ­න­යෙන් ඇති වුණ යම් අඩු­පා­ඩු­වක් තිබුණා නම් මේ සහෝ­ද­රන්ගේ පැමි­ණිම නිසා­ යම් පාල­න­යක් ඇති වුණා. එය තීන්දු­වක් ලෙස­ගන්න බැහැ. ඉදි­රි­යේදී එය වෙනස් වෙන විට අපි එයට විසඳුමක් හොයා­ගෙන තියෙන්ට ඕන. එය වෙනස් වන විට අපි එයට දේශ­පා­ල­නි­ක­ ව­ශ­යෙන් අවශ්‍ය ප්‍රති­පා­දන සකස් කර­ ති­යා­ග­න්නට ඕන.

මේ රටේ ජාතික ප්‍රශ්න­යට දේශ­පා­ලන විසඳු­මක් ‍නොලැබෙන බව ඇතැම් දෙමළ මන්ත්‍රීව­රුන් පව­ස­නවා.

අනි­වා­ර්යෙන් ම දේශ­පා­ල­නික විස­ඳුමක් ‍ලැබෙන්නට ඕන. ඒ ගැන අපි කතා කරලා තිය­නවා. දේශ­පා­ලන විසඳුම් කිය­න්නේ‍ ­රට බෙදන තැන­කට යනවා කියන එක­නො­වෙයි. ඒ නිසා රට බෙදන තැනක දේශ­පා­ලන විස­දුම් ලැබෙන්නේ නැහැ. බලා­පො­රො­ත්තු­වෙලා වැඩ­කුත් නැහැ. යම් කිසි බලය බෙදි­මක් ප්‍ර‍ාදේ­ශිය මට්ට­මින් පවා සිදු­විය යුතුයි කියලා අපි විශ්වාස කර­නවා. මේ ඒකීය රාමුව ඇතු­ලේ­ සිට ඒ වගේම සමස්ත දෙනා­ගේම දිළි­ඳු­කම පිළිබ­ඳව සැල­කි­ලි­මත් විය යුතුයි. එ් කෙසේ වෙතත් තමන්ගේ දේශ­පා­ලන බලය අල්ලා ගන්න ජාති­වා­දය වැපි­රීම ජාති­වා­දින් කිහි­ප­දෙ­නෙ­කුගේ ඉල්ලි­මක් ‍මිසක දෙමළ ජන­තා­ව­ගේ ඉල්ලීමක් නොවෙයි.

දිර්ඝ කාල­යක් පුරා පැවැ­ත්වී­මට නොහැකි වෙලා තිබුණ පළා­ත් සභා මැති­ව­ර­ණය පැරණි ජන්ද ක්‍රම­ය­ටම පැවැ­ත්වීට සුදා­න­මක් තිය­න­වා­නේද?

මේ ඡන්ද ක්‍රමයේ මහා විශාල හිඩැස් තිය­නවා. ඒවා මහ විනාසකාරි දේවල්. කිසිම දෙයක් කර­ගන්න බැරි පළාත් සභා තිය­නවා ජය­ග්‍ර­හ­ණය කරලා ති‍ෙය­නවා. ඒනිසා ඒ ගැන නැවත බලන්න ඕන. කාන්තා නියෝ­ජ­නය හොඳ ‍දෙ­යක්. කොයි ආකා­ර­ය­කින් හෝ මැති­ව­රණ පැවැ­ත්විය යුතුයි කියන ස්ථාව­රයේ මම ඉන්නව. පක්ෂ­ව­ලින් උප­දෙස් දෙන්න ඕන ක්‍රමා­නු­කූ­ලව පත් කිරීම කරන්න. කාන්තා නියෝ­ජ­නය වැඩි­කි­රී­මට ඒ අය කට­යුතු කර­න්නට අව­ශ්‍යයි කියලා මම හිතන්නේ.

රාජ්‍ය ආය­ත­න­ව­ලට සභා­ප­ති­වරු පත්කි­රී­මට අධ්‍යක්ෂ මණ්ඩ­ලය පත් කිරී­මට සඳහා යම් මණ්ඩ­ල­ය­කින් පත් කිරී­මට තීර­ණ­යක් ගෙන ති‍ෙය­නවා මෙය සාර්ථ­කයි කියලා හිත­නවා ද?

මට තියෙන්නේ මිශ්‍ර අද­හ­සක් ප්‍රමා­ද­වීම එත­රම් හොඳ නැහැ ප්‍රමා­ද­යෙන් පසුව ‍වුවත් සාර්ථක විස­ඳුම් හිමි­වෙ­නවා නම් කමක් නැහැ මම හිතන්නේ පැය 28 වැනි කෙටි­කා­ල­ය­කදී කර­න්නට ඕන. සැල­සුම් ස­හ­ග­තව යම් ප්‍රබ­ල­ වැඩ පිළි­වෙ­ළක් ඉදි­රි­යේදි ක්‍රියා­ත්මක වෙයි කියලා මම හිත­නවා.

Comments